Precyzyjnie zaplanowana i prowadzona strategia marketingu internetowego nie może pomijać niezwykle istotnego aspektu działań, jakim jest reklama Google. Skuteczna reklama w Internecie może stanowić ważny element na drodze do sukcesu strony internetowej. Dzięki reklamom w sieci każdy przedsiębiorca zyskuje możliwość znaczącego zwiększenia rozpoznawalności marki, wygenerowania dużego wolumenu ruchu na stronę, a także zwiększenia poziomu sprzedaży. Osiągnięcie celów marketingowych firmy powinno tym samym zostać oparte na kompleksowych działaniach SEO/SEM. Decydując się na kampanie reklamowe w Internecie, niezależnie od celu, jaki stawiany jest przed reklamodawcą, watro wykorzystać ogromne możliwości, jakie oferuje Google Ads (dawniej Google AdWords).

Twoi Klienci są w sieci - spraw, aby Cię znaleźli! Jak?

Zainwestuj w pozycjonowanie strony internetowej!

Kampania Google Ads - skuteczne działania reklamowe dla Twojego biznesu

System reklamowy Google Ads (do 2018 r. Google AdWords) jest bardzo rozbudowanym zestawem narzędzi służącym płatnej promocji w Internecie, otaczającym i docierającym do użytkowników praktycznie w każdym miejscu w sieci. Jest to jednocześnie najbardziej efektywny i stosunkowo najszybszy sposób na realizację założonych celów marketingowych firmy. Niezależnie od przyjętego celu kampanii, reklama Google Ads umożliwia efektywne wykorzystanie środków dla jego uzyskania. Biorąc pod uwagę ogromny zasięg kampanii reklamowych oraz możliwości precyzyjnego dotarcia do klienta znajdującego się na pożądanym etapie procesu zakupowego, Google Ads to system reklamowy, obok którego nie można przejść obojętnie.

Google Ads (Google AdWords) umożliwia reklamodawcy skuteczne działania służące między innymi:

  • dotarciu do odbiorcy poszukującego informacji w wyszukiwarce Google w formie linków sponsorowanych,
  • wyświetlaniu banerów i treści reklamowych na stronach internetowych należących do sieci reklamowej Google,
  • prezentacji użytkownikom wyszukiwarki produktów bezpośrednio w wynikach wyszukiwania,
  • efektywnemu zachęceniu odbiorców do powrotu na odwiedzaną wcześniej stronę,
  • prezentacji treści reklamowych na YouTube,
  • promocji aplikacji mobilnych w zróżnicowanych kanałach reklamowych.

Kampanie reklamowe Google Ads (Google AdWords) umożliwiają precyzyjne dotarcie do odbiorcy, w miejscu i czasie (w sieci reklamowej i sieci wyszukiwania), w którym wyraża on zainteresowanie Twoją ofertą.

Agencja SEO Pozycjonowanie.pl od lat specjalizuje się w prowadzeniu skutecznych kampanii reklamowych w systemie Google Ads (Google AdWords). Skontaktuj się z nami. Porozmawiajmy o Twoich potrzebach i celach. Wykorzystaj ogromne możliwości efektywnych reklam Google Ads z agencją Pozycjonowanie.pl!

Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Korzyści kampanii Google Ads

Wybierając reklamy w Google, reklamodawca otrzymuje do dyspozycji potężne narzędzie pozwalające efektywnie i precyzyjnie kierować przekaz reklamowy do potencjalnych odbiorców. Jednak to nie jedyna korzyść z prowadzenia skutecznej reklamy w wyszukiwarce Google. Wśród wielu zalet systemu, wyróżnić należy ponadto:

  • natychmiastowe efekty – reklama wyświetlana jest natychmiast po uruchomieniu kampanii, dzięki czemu odbiorcy w czasie rzeczywistym widzą przekaz promocyjny i trafiają na stronę reklamodawcy,
  • płatność za wyniki – reklamy w Google rozliczane są za uzyskane interakcje odbiorcy z przekazem reklamowym; rozbudowane możliwości rozliczeń kampanii reklamowych pozwalają efektywnie zaplanować, wykorzystać i kontrolować nakłady budżetowe na kampanię reklamową;
  • precyzja pomiaru efektywności - Google Ads umożliwia szczegółową analizę efektywności działań reklamowych oraz zaangażowania odbiorców, a tym samym wydatkowania budżetu reklamowego i kosztu konwersji;
  • elastyczność - kampanie reklamowe Google Ads mogą być dowolnie modyfikowane w czasie rzeczywistym; pozwala to zwiększyć skuteczność dotarcia do określonych grup docelowych i realizacji celów marketingowych; rozbudowane sposoby konfiguracji targetowania pozwalają wykorzystać różne sposobydotarcia do klienta, między innymi na podstawie:
    • wzorców zachowań odbiorców - targetowanie behawioralne,
    • tematyki odwiedzanych stron lub fraz kluczowych – targetowanie kontekstowe,
    • machine learning – systemu automatycznego targetowania;
  • zasięg reklamy – Google jest obecnie najpopularniejszym systemem wyszukiwania informacji na świecie, z którego korzysta ponad 1,5 miliarda użytkowników; co więcej, Google jest właścicielem drugiej największej wyszukiwarki na świecie - YouTube; dzięki temu przekaz reklamowy ma ogromneszanse na dotarcie do pożądanej grupy potencjalnych klientów.

Google Ads (Google AdWords) stanowi doskonałą alternatywę lub uzupełnienie pozostałych działań marketingowych. Bogaty wachlarz korzyści, możliwość dotarcia z przekazem reklamowym do ogromnej liczby zainteresowanych użytkowników, precyzyjna optymalizacja i analityka działań, mierzenie poziomu konwersji oraz czytelne sposoby rozliczeń stawiają system reklamowy Google Ads na pozycji czołowych systemów marketingowych, skutecznie wypierających lub uzupełniających kampanie w mediach tradycyjnych. Skorzystaj z rozbudowanych możliwości efektywnego dotarcia do klienta poprzez reklamy Google Ads z agencją Pozycjonowanie.pl.

Darmowy audyt SEO
Nasze narzędzie pozwoli Ci sprawdzić jak wygląda widoczność Twojej strony dla robotów wyszukiwarek internetowych.

Formy reklamy Gogle Ads

Kampanie Google Ads (Google AdWords) otaczają użytkowników Internetu każdego dnia. I chociaż bywają one czasami nachalne lub irytujące, stanowią jeden z najbardziej efektywnych sposobów na skuteczne dotarcie do klienta w sieci reklamowej i sieci wyszukiwania Google, o czym świadczyć może bardzo stale rosnąca popularność tej formy reklamy. Agencja Pozycjonowanie.pl od wielu lat specjalizuje się w prowadzeniu skutecznych kampanii reklamowych w Internecie z wykorzystaniem systemu Google Ads. Wśród naszych klientów znaleźć można przedsiębiorstwa z różnych branż, posiadających zróżnicowane cele marketingowe. Dlatego też oferujemy bogaty wachlarz kampanii Google Ads:

  • Kampanie w sieci wyszukiwania (linków sponsorowanych) - jedna z najbardziej powszechnych i popularnych form kampanii Google Ads. Kampanie linków sponsorowanych to reklamy tekstowe przyjmujące formę wyników wyszukiwania z oznaczeniem “Ad” lub “Reklama”. Reklama w sieci wyszukiwania wyświetla się na stronie SERP (wyników wyszukiwania) Google. Ich liczba w wynikach wyszukiwania może być różna - najczęściej są to cztery linki sponsorowane na górze strony i trzy reklamy pod wynikami organicznymi. Reklama w formie linku sponsorowanego składa się z trzech nagłówków o maksymalnej długości 30 znaków, dwóch pól tekstowych do 90 znaków każde oraz adresu URL. Linki sponsorowane uzupełniane są często o tzw. rozszerzenia. Są nimi na przykład odnośniki kierujące do najważniejszych sekcji strony docelowej, klikalny numer telefonu czy fizyczny adres reklamodawcy. Kampanie linków sponsorowanych rozliczane są w modelu płatności za kliknięcie (PPC). Płatność jest naliczana wyłącznie po kliknięciu w link. Samo wyświetlenie reklamy nie generuje kosztu dla reklamodawcy.
  • Kampanie graficzne – kampanie w sieci reklamowej Google (ang. Google Display Network - GDN) umożliwiają wyświetlanie przekazu marketingowego na ponad 2 milionach witryn należących do sieci partnerskiej Google, co oznacza dotarcie do ponad 90% użytkowników na całym świecie. Reklamy w Google w ramach GDN opierają swoje działanie na statycznych lub elastycznych grafikach, które pozwalają uzyskać określony cel, np. odwiedzenie strony docelowej reklamodawcy lub budowanie świadomości marki.
  • Remarketing – specyficzna forma kampanii w sieci reklamowej, której zadaniem jest „przypomnienie” użytkownikom o odwiedzonej wcześniej stronie internetowej, na której nie wykonali pożądanej akcji (np. porzucili koszyk) lub zachęcenie do ponownych zakupów na stronie. Kampanie remarketingowe oparte są o listy odbiorców zbierane przez narzędzie Google Analytics i pozwalają na precyzyjne komunikowanie spersonalizowanych treści odbiorcom, którzy odwiedzili wcześniej stronę internetową reklamodawcy.
  • Kampania produktowa PLA (ang. Product Listing Ads) – specyficzny rodzaj kampanii Google Ads skierowany do stron e-commerce. W ramach kampanii produktowych reklamodawca prezentuje potencjalnym klientom konkretne produkty dostępne ze strony docelowej – sklepu internetowego. Reklama PLA wyświetlana jest przede wszystkim w sieci wyszukiwania Google na górze strony wyników oraz zakładce „Zakupy” i zawiera najważniejsze informacje o oferowanych produktach - zdjęcie, nazwę, cenę oraz nazwę sprzedawcy. Do przeprowadzenia kampanii reklamowej PLA konieczne jest posiadanie konta w narzędziu Google Merchant Centre oraz szczegółowego pliku produktowego sklepu internetowego.
  • Reklama wideo YouTube – kampanie Google Ads to również możliwość prezentacji treści reklamowych na platformie YouTube. Ten najpopularniejszy i największy na świecie portal wideo, należący do giganta z Moutain View, udostępnia następujące formaty reklam:
    • In-Stream – reklama wideo wyświetlana przed lub w trakcie oglądania materiału wideo, możliwa do pominięcia po 5 sekundach,
    • Bumper Ads – 6-sekundowe, niepomijalne reklamy wideo wyświetlane przed lub w trakcie oglądania materiału wideo,
    • Discovery – reklama wyświetlana w wynikach wyszukiwania YouTube,
    • Out-Stream – reklama do wykorzystania wyłącznie na urządzeniach mobilnych, wyświetlana jest stronach i aplikacjach poza YouTube.
  • Reklama aplikacji mobilnych – skierowana wyłącznie dla reklamodawców poszukujących promocji stworzonych aplikacji, reklama wykorzystująca cały system Google Ads, kierująca ruch bezpośrednio do Google Play lub sklepu iOS.

Modele rozliczeń kampanii Google Ads

System reklamowy Google Ads (Google AdWords) umożliwia prowadzenie kampanii reklamowych w oparciu o czytelny system rozliczeń. W zależności od rodzaju kampanii rozliczenia budżetu prowadzone są w oparciu o następujące modele:

  • Cost Per Click (CPC) - płatność za kliknięcie - najpopularniejszy model rozliczeń kampanii Google Ads, wykorzystywany dla naliczania płatności kampanii w sieci wyszukiwania. Płatność naliczana jest za kliknięcie w reklamę, jej wyświetlenie jest bezpłatne.
  • Enhanced Cost Per Click (eCPC) - ulepszony CPC - zmodyfikowana wersja rozliczenia za kliknięcia, w której górna stawka za kliknięcie w reklamę określana jest przez algorytm Google Ads dążący do maksymalizacji liczby konwersji.
  • Cost Per Mile (CPM) - płatność za tysiąc wyświetleń - model rozliczeń wykorzystywany najczęściej w kampaniach display, skierowanych na budowanie widoczności i świadomości marki.
  • Cost Per View (CPV) - płatność za wyświetlenie - model obliczania płatności wykorzystywany w kampaniach wideo. Koszt naliczany jest po obejrzeniu przez użytkownika minimum 30 sekund filmu. W przypadku krótszych filmów, płatność naliczana jest za obejrzenie całego filmu.
  • Cost Per Action (CPA) - płatność za wykonaną, dowolną aktywność użytkownika. Model CPA oparty jest na automatycznym ustawianiu stawek przez algorytm Google Ads (do maksymalnego poziomu ustawionego przez użytkownika), służący maksymalizacji konwersji.

System reklamowy Google Ads (Google AdWords) nie posiada żadnych ograniczeń do ustalania wysokości budżetu kampanii reklamowej. Dotyczy to zarówno minimalnych, jak i maksymalnych wartości nakładów na reklamę. Efektywność wyświetlania reklamy oraz stawek są wynikową swego rodzaju aukcji reklamodawców, w której najwyższa stawka determinuje najwyższą pozycję w kolejności ich wyświetlania. Google Ads opiera się ponadto na rankingu reklamy, który w najprostszym ujęciu można przedstawić jako iloczyn maksymalnej stawki za kliknięcie i jakości reklamy:

Ranking reklamy = maks. stawka * jakość reklam

Oparcie systemu Google Ads (Google AdWords) na powyższym założeniu umożliwia uniknięcie sytuacji, w której przedsiębiorcy posiadający duży budżet marketingowy zablokują możliwość prowadzenia działań reklamowych przez mniejszych reklamodawców. Jeśli poszukujesz wsparcia w określeniu realnej i efektywnej wysokości budżetu na działania reklamowe w Google Ads (Google AdWords), skontaktuj się ze specjalistami agencji Pozycjonowanie.pl i uzyskaj bezpłatną wycenę.

Ile kosztuje kampania Google Ads?

Agencja Pozycjonowanie.pl oferuje skuteczne prowadzenie i zarządzanie kampaniami Google Ads (Google AdWords). Szczegółowa analiza Twoich potrzeb, celów biznesowych oraz możliwości budżetowych umożliwia nam precyzyjne przygotowanie i przeprowadzenie skutecznych kampanii promujących Twoją stronę internetową, zwiększającą widoczność i świadomość marki oraz liczbę potencjalnych i nowych klientów, co w konsekwencji znacząco wspomoże proces budowy i utrzymania pozycji lidera na rynku. W ramach prowadzenia kampanii Google Ads stawiamy na przejrzystość i czytelność rozliczeń. Dlatego każdorazowo indywidualnie podchodzimy do budżetu kampanii reklamowych i wraz z klientem określamy jego wysokość niezbędną do prowadzenia efektywnych działań. Koszt konfiguracji i prowadzenia kampanii Google Ads w agencji Pozycjonowanie.pl jest natomiast stały i wynosi:

do budżetu 2 000 zł => 400 zł

powyżej budżetu 2 000 zł => 400 zł + 15% x (Twój budżet - 2 000 zł)

Wybierz doświadczenie i buduj przewagę konkurencyjną ze skutecznymi kampaniami reklamowymi Google Ads z agencją Pozycjonowanie.pl.

Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Kampanie Google Ads czy SEO?

Efektywne strategie marketingowe wymagają wdrożenia rozbudowanego i zdywersyfikowanego planu działań reklamowych. W związku z tym wybór między pozycjonowaniem stron internetowych a kampaniami Google Ads (Google AdWords) nie powinien mieć miejsca. W praktyce bowiem zakres, cele oraz efekty działań SEO i Google Ads są od siebie różne i powinny być traktowane komplementarnie. Z zasady pozycjonowanie strony internetowej jest działaniem długofalowym, skupionym na budowie wartości witryny z wykorzystaniem unikalnego contentu, naturalnego profilu odnośników i precyzyjnej optymalizacji, co w długim okresie może przynieść wymierne korzyści w postaci wzrostu widoczności i przychodzącego ruchu organicznego. Kampanie Google Ads oferują zdecydowanie szybsze osiągnięcie celów bieżących, jakimi mogą być dotarcie do nowych potencjalnych klientów, wzmocnienie wizerunku, promocja aktualnej oferty czy dodarcie do klientów, którzy odwiedzili stronę, ale nie wykonali pożądanych działań. Biorąc pod uwagę korzyści płynące z bogatych możliwości kampanii reklamowych Google Ads oraz działań SEO, warto wykorzystywać symultanicznie obie metody promocji strony internetowej. Takie działania mogą doprowadzić do sytuacji, w której przekaz reklamowy sprzedawcy pojawi się jednocześnie w trzech miejscach na stronie wyników wyszukiwania jako:

  • reklama produktowa,
  • reklama tekstowa,
  • wyniki organiczne.

Niezależnie od zakresu i tematyki strony internetowej należy pamiętać, że kampanie reklamowe Google Ads (Google AdWords) to skuteczne działania służące efektywnemu dotarciu do klientów w krótkim okresie. W połączeniu z długofalowym działaniem SEO, stanowią najbardziej skuteczną strategię marketingową w Internecie. Zapraszamy do skorzystania z doświadczenia agencji Pozycjonowanie.pl. Kampanie reklamowe Google Ads w naszym wykonaniu to:

  • Najbardziej efektywna forma reklamy – reklama Google Ads pozwala dotrzeć do ponad 90% użytkowników Internetu poszukujących informacji, produktów i usług w sieci.
  • Natychmiastowe efekty – reklama pojawia się w sieci i pracuje od momentu uruchomienia kampanii.
  • Skuteczność dotarcia do grupy docelowej – reklamy Google Ads pojawiają się w Internecie w odpowiedzi na wpisywane przez klientów frazy.
  • Mierzalność efektów - rozbudowany system analityczny Google Ads to pewność pełnych pomiarów efektywności kampanii na każdym jej etapie.
  • Kontrola nad wydatkami – budżet kampanii można modyfikować w czasie rzeczywistym, dzięki czemu utrzymana jest pełna kontrola nad poziomem nakładów na kampanię.

Kampanie w wyszukiwarce Google mogą być wykonywane samodzielnie, jednak dla uzyskania najlepszej efektywności wykorzystania budżetu reklamowego i realizacji założonych celów biznesowych, warto rozważyć powierzenie działań SEM doświadczonej i skutecznej agencji Pozycjonowanie.pl. Nasi specjaliści ds. reklam Google posiadają wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych dla klientów z wielu branż. Posiadamy również niezbędne dla uzyskania wysokiego poziomu skuteczności odnawiane corocznie certyfikaty Google Ads (Google AdWords), poświadczające posiadanie najbardziej aktualnej wiedzy oraz umiejętności w tym zakresie. Aktualna wiedza oraz dostęp do rozbudowanych narzędzi umożliwia nam skuteczną optymalizację kampanii, dobór najbardziej efektywnych słów kluczowych oraz szczegółową analizę działań reklamowych. Skontaktuj się z nami i poznaj możliwości, jakie stawia przed Twoją firmą system Google Ads w rękach specjalistów z agencji Pozycjonowanie.pl.

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Jak oceniasz przydatność powyższych treści?
Ocena: 4.8 - 79 opinii

“Współpracę z firmą pozycjonowanie.pl rozpoczęliśmy w marcu 2008 roku.
W tym czasie powierzyliśmy im kilka naszych serwisów. Ciągłość współpracy to najlepszy dowód uznania. Polecamy ich jako partnera
biznesowego!”

Dominika Bońkowska, Właściciel firmy Toyota Bońkowscy Poznań i BMW oraz MINI Bońkowscy Szczecin