Restauracja, bar, salon fryzjerski, kosmetyczny czy masażu, kino studyjne, warsztat samochodowy – te i wiele innych punktów usługowych opierają swoje działanie na lokalnej rozpoznawalności. Stąd paląca potrzeba wyświetlania się wysoko w lokalnych wynikach wyszukiwania. Jak wskazują badania, około 50% wyszukiwań w Google dotyczy usług lokalnych. Co więcej, nawet 97% użytkowników wyszukiwarek internetowych poszukuje w sieci punktów usługowych w okolicy. Jeśli więc prowadzisz lokalny biznes, nie możesz przejść obojętnie obok skierowanych na promocję w lokalnych wynikach wyszukiwania możliwościach SEO (ang. Search Engine Optimization). Pozycjonowanie lokalne (regionalne), bo o tym właśnie mowa, to najlepsza odpowiedź na potrzeby firm, które chcą zwiększyć liczbę potencjalnych klientów.

Twoi Klienci są w sieci - spraw, aby Cię znaleźli! Jak?

Zainwestuj w pozycjonowanie strony internetowej!

Czym jest pozycjonowanie lokalne strony internetowej?

Zapewne wszyscy użytkownicy wyszukiwarek internetowych już dawno zorientowali się, że automatycznie dostosowują one wyświetlane propozycje w wynikach wyszukiwania w zależności od lokalizacji. Za takie działanie wyszukiwarki odpowiedzialna jest funkcja geolokalizacji, czyli określenia bieżącej pozycji użytkownika na mapie. Geolokalizacja do swojego funkcjonowania wykorzystuje system GPS. Dzięki temu pozycja użytkownika jest określana bardzo dokładnie. Innymi słowy, poszukując w Google mechanika samochodowego w Olsztynie, wyszukiwarka nie będzie proponowała skorzystania z usług warsztatu samochodowego w Krakowie. Drugim elementem wpływającym na dużą popularność pozycjonowania lokalnego jest niezwykle częste wyszukiwanie fraz kluczowych wraz z nazwą regionu, miasta, miejscowości, dzielnicy, a nawet ulicy. Takie wyszukiwanie niejako pomija geolokalizację i pozwala wyszukać interesujące nas miejsca w dowolnym punkcie na świecie. Mechanizm wyszukiwania lokalnego Google opiera się w największym stopniu o miejsca znajdujące się w najbliższej okolicy użytkownika, które jednocześnie są najlepiej oceniane przez innych internautów.

Pozycjonowanie lokalne (ang. local SEO) jest otwartym zbiorem działań, mającym na celu zwiększenie widoczności strony www w zawężonym obszarze – regionie lub mieście. Działania local SEO pozwalają na korzyści po obu stronach:

  • użytkownicy otrzymują wyniki wyszukiwania wskazujące najbliższe lokalizacje,
  • lokalne firmy ograniczają budżet marketingowy, skupiając się na promocji lokalnej.

Pozycjonowanie lokalne podobnie, jak ma to miejsce w przypadku SEO na cały kraj, nie jest działaniem jednorazowym i przyjmuje charakter długofalowej strategii marketingowej ukierunkowanej na zwiększenie widoczności strony www oraz wzrost pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania. Najważniejszym celem jest jednak zwiększenie ruchu na stronie, zachęcenie potencjalnych klientów do odwiedzin w punkcie, a tym samym dążenie do zwiększenia sprzedaży. Połączenie skutecznego pozycjonowania lokalnego z wysokim poziomem świadczonych usług w punkcie stacjonarnym pozwala z dużą dozą prawdopodobieństwa osiągnąć sukces na lokalnym rynku. Jeśli prowadzisz punkt stacjonarny, a Twoje działania ograniczone są do najbliższej okolicy, lokalne pozycjonowanie strony jest najlepszym rozwiązaniem dla rozwoju Twojej firmy. Skontaktuj się z agencją Pozycjonowanie.pl i bezpłatnie poznaj możliwości, jakie otwiera przed Twoim biznesem local SEO.

Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Pozycjonowanie lokalne. Jakie firmy powinny z niego skorzystać?

Pozycjonowanie lokalne jest zestawem działań ograniczonym do ściśle określonej lokalizacji lub obszaru. Powoduje to, że local SEO najlepiej sprawdzi się w przypadku firm usługowych, które świadczą swoje usługi w danym regionie lub mieście. Najczęściej z pozycjonowania lokalnego korzystają firmy z branży:

Precyzyjnie dobrane i skutecznie pozycjonowane frazy stanowią najlepszą odpowiedź dla użytkowników poszukujących produktów lub usług oferowanych przez stronę www. Dzięki temu biznes może uzyskać szereg wymiernych korzyści podczas pozycjonowania stron na frazy. Najważniejszymi z nich będą:

  • usług świadczonych u klienta, np. hydraulik, elektryk, malarz, etc.,
  • usług świadczonych w punkcie, np. stomatolog, wulkanizator, mechanik samochodowy, adwokat, etc.,
  • gastronomicznej, np. restauracja, kawiarnia, pizzeria, etc.,
  • kosmetycznej, np. gabinet kosmetyczny, salon fryzjerski, salon masażu, etc.
Darmowy audyt SEO
Nasze narzędzie pozwoli Ci sprawdzić jak wygląda widoczność Twojej strony dla robotów wyszukiwarek internetowych.

Słowo kluczowe w pozycjonowaniu – czy warto?

Osoby wpisujące do wyszukiwarki Google dowolne słowa kluczowe oczekują jednego – odpowiedzi na nurtujące ich pytanie lub potrzebę. Dostosowanie treści na stronie do zapytań użytkowników, czyli wyrażeń kluczowych, to sposób na osiągnięcie sukcesu w Internecie. Odpowiedni wybór słów kluczowych jest w tym kontekście najważniejszym elementem procesu SEO, na podstawie którego budowana jest długofalowa strategia działań. Szczegółowo przeanalizowane i dobrane na podstawie potrzeb oraz oczekiwań klienta słowa umożliwiają uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, co może przełożyć się na dużą widoczność oraz zwiększony ruch na stronie. To z kolei może doprowadzić do wzrostu poziomu konwersji. Jeśli interesuje Cię skuteczne SEO na frazy, skontaktuj się z agencją Pozycjonowanie.pl już teraz i przekonaj się, co możemy zrobić dla Twojej strony www.

Reasumując, wszystkie firmy świadczące usługi lub prowadzące sprzedaż na lokalnym rynku powinny być zainteresowane osiągnięciem najlepszych wyników w pozycjonowaniu lokalnym.

Odbiorcami pozycjonowania lokalnego są oczywiście osoby z okolicy poszukujące określonych usług. Lokalne wyniki wyszukiwania mogą również przynieść realne korzyści, wyświetlając się osobom pozostającym w Twojej okolicy tylko tymczasowo.

Osoby zainteresowane konkretnymi usługami, oczekują od wyszukiwarki, aby propozycje otrzymywane w wynikach wyszukiwania charakteryzowały się kilkoma cechami:

  • odległość – możliwie najmniejsza,
  • cena – jak najniższa,
  • jakość – możliwie wysoka (określana na podstawie opinii klientów).

A zatem blisko, tanio i dobrze. Pozycjonowanie lokalne stron www pozwala wykorzystać wszystkie poszukiwane przez potencjalnych klientów cechy usługodawcy i przekuć je na własną korzyść.

Lokalne pozycjonowanie – zyskaj klientów z okolicy dla Twojego biznesu

Każdy przedsiębiorca doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że sukces osiągnąć można jedynie będąc jak najbliżej klienta. Lokalne SEO opiera się właśnie na tej zasadzie – niewielka odległość dzieląca adres firmy od potencjalnego klienta zwiększa szanse na zawarcie transakcji.

Proces pozycjonowania lokalnego nie różni się znacząco od tradycyjnego SEO. Najważniejszą różnicą jest optymalizacja witryny pod kątem regionalnych wyników wyszukiwania. W lokalnym SEO wykorzystuje się również frazy zawierające nazwę miasta lub regionu, co ułatwia powiązanie wykorzystane słowa kluczowe z fizyczną lokalizacją biznesu. Pozycjonowanie lokalne obejmuje również pracę nad pozyskaniem wartościowych odnośników między innymi z lokalnych mediów. Bardzo ważnym elementem pozycjonowania lokalnego jest ponadto odpowiednie przygotowanie i prowadzenia wizytówki w Google Moja Firma.

W przypadku pozycjonowania lokalnego każdorazowo przeprowadza się weryfikację potencjału biznesu na podstawie analizy strony www, potrzeb użytkowników oraz działań konkurencji. Szczegółowy zakres zadań ukierunkowanych na pozycjonowanie lokalne podzielić można na kilka etapów:

  • Audyt strony – jest to szczegółowa analiza stron, weryfikująca najważniejsze elementy niezbędne dla osiągnięcia założonego celu, jakim jest poprawa pozycji lokalnych wyników wyszukiwania strony.
  • Analiza słów kluczowych – słowa kluczowe odgrywają niezwykle ważną rolę w pozycjonowaniu, dlatego istotna jest precyzyjna selekcja najważniejszych dla biznesu, wyszukiwanych oraz konwertujących wyrażeń kluczowych.
  • Analiza konkurencji – weryfikacja efektów i pozycji firm konkurencyjnych z branży pozwala wstępnie oszacować zakres prac niezbędnych do osiągnięcia pozycji regionalnego lidera w branży.
  • Wdrożenie wytycznych optymalizacyjnych – wprowadzenie wytycznych poaudytowych jest niezbędne dla optymalnego dostosowania strony www do wymogów wyszukiwarki oraz pozycjonowania lokalnego. Optymalizacja strony może być jednorazowa, jednak wraz ze zmianą algorytmów wyszukiwarek, należy zweryfikować jej aktualność.
  • Content marketing – w związku z tym, że wyszukiwarki stanowią narzędzia tekstowe, unikalny i wartościowy content jest niezwykle istotny w procesie SEO. Lokalne pozycjonowanie to z jednej strony czynności wykonywane on-site, czyli dostosowanie treści witryny do pozycjonowanych fraz kluczowych, z drugiej zaś praca off-site, a zatem publikacja treści na zewnętrznych portalach. Mogą one przyjąć formę artykułów sponsorowanych w lokalnych mediach, wizytówek NAP (ang. Name, Adress, Phone number), itp.,
  • Wizytówka Google Moja Firma (GMF) – poprawnie zoptymalizowana wizytówka lokalnej firmy w usłudze Google Maps jest jednym z najważniejszych elementów w pozycjonowaniu lokalnym.

Skuteczne pozycjonowanie lokalne w wykonaniu agencji Pozycjonowanie.pl jest efektywną drogą do uzyskania długofalowej przewagi konkurencyjnej. Skontaktuj się z nami już teraz i przekonaj się, co możemy zrobić dla Twojego biznesu.

Wizytówka Google Moja Firma a pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne Google i pozyskiwanie w ten sposób klientów, nierozerwalnie związane jest z posiadaniem odpowiednio zoptymalizowanej wizytówki w Google Maps. Wyszukiwarka skutecznie wiąże wizytówkę na mapie (lokalizację biznesu) ze stroną www. Pozwala to na osiągnięcie wysokiej skuteczności w wyszukiwaniu lokalnym. Usługa Google Moja Firma jest swoistego rodzaju platformą reklamową dla lokalnych biznesów. Wizytówka firmy może pojawiać się obok wyników wyszukiwania, wypełniając stronę SERP (ang. Search Engine Results Page – strona wyników wyszukiwania) dodatkowymi treściami, zaprezentowanymi w ciekawy sposób. Wizytówka Google Moja Firma umożliwia dodanie wielu istotnych informacji dotyczących funkcjonowania biznesu takich jak:

  • adres firmy,
  • nazwa firmy,
  • godziny otwaia (także w święta i ważne uroczystości),
  • numer telefonu,
  • oferowane usługi i produkty,
  • zdjęcia,
  • informacje dodatkowe.

Istotnym elementem wizytówek w usłudze Google Moja Firma jest możliwość oceny i wystawienia opinii przez klientów. Są one bardzo ważnym wyznacznikiem jakości dla potencjalnych klientów. Poza sytuacjami wyjątkowymi, opinie użytkowników są faktycznymi odczuciami Twoich klientów dotyczącymi jakości obsługi, produktów czy usług. Jeśli zauważysz, że negatywnych opinii na dany temat pojawia się coraz więcej, warto szczegółowo przeanalizować problem i wdrożyć odpowiednie działania naprawcze. Dobrą praktyką jest ponadto niepozostawianie komentarza lub oceny bez odpowiedzi.

Usługa Google Moja Firma to szereg korzyści dla lokalnego biznesu, z których należy wręcz skorzystać. Po pierwsze, jest to usługa całkowicie bezpłatna. Wśród innych zalet należy wymienić:

  • widoczność firmy na mapach Google,
  • możliwość płynnej nawigacji do siedziby firmy,
  • czytelne dane kontaktowe firmy, w tym godziny otwarcia,
  • możliwość dodawania ocen i komentarzy,
  • sposób na budowę pozytywnego wizerunku firmy,
  • dodatkowy kanał komunikacji i promocji firmy.

Każda firma może próbować zaistnieć w listingu firm w Mapach Google. Jeżeli Twój biznes potrzebuje promocji na mapie Google, zadbaj o poprawność wypełnienia danych wizytówki, a także reaguj na komentarze i opinie (szczególnie te negatywne). Algorytmy oceniające wizytówki umieszczone na mapie Google kierują się własnymi czynnikami rankingowymi, którymi są:

  • Dopasowanie do intencji użytkownika - Google ocenia czy wizytówka odpowiada wyszukiwanemu zapytaniu – zadbaj o pełną i rzeczywistą informację na temat swojej firmy, dzięki temu wyszukiwarka lepiej określi Twój rodzaj działalności i precyzyjniej dopasuje go do zapytania.
  • Geolokalizacja – Google na podstawie danych GPS może określić pozycję użytkownika względem lokalizacji firmy. W ten sposób prezentuje użytkownikom te biznesy, które realizują potrzeby użytkowników i znajdują się w najbliższej odległości. Warto zadbać o to, aby dane kontaktowe były zawsze poprawne.
  • Rozpoznawalność - pojęcie rozpoznawalności uzależnione jest od wielu czynników - Google bierze tu pod uwagę między innymi wzmianki o biznesie w Internecie (katalogach, artykułach, mediach internetowych, etc.), widoczność strony internetowej, a także dotychczasowe pozytywne opinie użytkowników.

Pozycjonowanie wizytówki Google

Strategia pozycjonowania lokalnego to nie tylko intensywna praca nad rozwojem strony internetowej i poprawą pozycji fraz w regionalnych wynikach wyszukiwania. Niezbędne są również czynności off-site, wśród których do najważniejszych należy poprawna i szczegółowa optymalizacja wizytówki Google Moja Firma, skuteczne zarządzanie i zdobywanie pozytywnych opinii i komentarzy użytkowników, a także off-site content marketing i pozyskiwanie zewnętrznych linków.

Skuteczne lokalne SEO to szereg ukierunkowanych na zwiększenie autorytetu i widoczności witryny internetowej w regionalnych wynikach wyszukiwania. Niezależnie od tego, czy SEO w wydaniu lokalnym objęte zostanie niewielka firma z lokalnego rynku, czy oddział wielkiego przedsiębiorstwa, które planuje zdobycie lokalnej przewagi konkurencyjnej, pozycjonowanie lokalne z Pozycjonowanie.pl to szereg korzyści dla lokalnego biznesu, między innymi:

  • budowa autorytetu i widoczności lokalnej witryny internetowej,
  • dodatkowy, wartościowy ruch z wyników organicznych,
  • zwiększony ruch w punkcie stacjonarnym,
  • nowi klienci = wzrost przychodów.

Skorzystaj z naszego doświadczenia w pozycjonowaniu lokalnym i zdobywaj nowych klientów!

Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

Biorąc pod uwagę poziom konkurencji na regionalnym rynku, pozycjonowanie lokalne z zasady wymaga niższego budżetu od działań SEO ukierunkowanego na zapytania ogólnopolskie. Niemniej ostateczna cena lokalnego SEO uzależniona jest od wielu czynników. Najważniejszymi z nich są:

  • branża i konkurencja w danym mieście lub regionie,
  • wielkość firmy i możliwości budżetowe,
  • lokalizacja firmy i zasięg oddziaływania,
  • technologia wykonania strony www,
  • cele i potrzeby klienta,
  • liczba słów kluczowych.

W związku z tym, że każdy biznes charakteryzuje się innymi cechami i działa w różnych warunkach, określenie stałego cennika usług SEO jest w praktyce nieefektywne. Agencja SEO Pozycjonowanie.pl proponuje swoim klientom transparentne rozwiązania polegające na indywidualnej wycenie lokalnego pozycjonowania. Każdy z powyższych czynników jest każdorazowo szczegółowo analizowany przez specjalistów SEO, którzy na tej podstawie mogą zaproponować indywidualne rozwiązania budżetowe - szyte na miarę pozycjonowanie lokalne dla Twojej firmy.

Skontaktuj się z nami i otrzymaj bezpłatną wycenę działań w ramach local SEO dla Twojego biznesu. Razem z Pozycjonowanie.pl zostaniesz liderem w regionie!

Pozycjonowanie.pl - specjaliści SEO dla Twojego biznesu

Wieloletnie doświadczenie zdobyte podczas prowadzenia skutecznych kampanii pozycjonowania w ujęciu lokalnym, ogólnopolskim, a także międzynarodowym, rosnąca liczba zadowolonych klientów, tysiące efektywnych projektów SEO. Pozycjonowanie.pl to skuteczna agencja świadcząca transparentne i kompleksowe usługi w ramach szeroko pojętego pozycjonowania stron www. Naszym klientom oferujemy ponadto szereg usług pozwalających kompleksowo rozwijać każdy biznes w Internecie. W zależności od indywidualnych potrzeb, przygotujemy dla Ciebie strategię i przeprowadzimy usługi:

  • skuteczne pozycjonowanie e-commerce,
  • efektywne pozycjonowanie lokalne,
  • kampanie reklamowe Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads, Allegro Ads,
  • szczegółowe audyty i analizy SEO,
  • praktyczne szkolenia z zakresu marketingu internetowego,
  • SEO copywriting.

Porozmawiajmy o potrzebach Twojej firmy. Skontaktuj się z Pozycjonownaie.pl i poznaj nasze możliwości.

Czy warto inwestować w pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne obejmuje szereg czynności on-site i off-site służących wypromowaniu stron internetowych w skali regionalnej. Nakierowanie pozycjonowania strony internetowej na wyniki lokalne pozwala skutecznie pozyskiwać nowych klientów przebywających w okolicy fizycznej lokalizacji firmy i poprzez zapytania wpisywane do wyszukiwarki poszukujących konkretnych produktów lub usług. Spontaniczni klienci lokalni najczęściej są mocno zainteresowani zakupem. Lokalne SEO pozwala skutecznie wpłynąć na poziom konwersji stacjonarnej oraz internetowej. Wystarczy odpowiednio przedstawić klientom asortyment firmy oraz pozwolić i ułatwić im dotrzeć do siebie. Pozycjonowanie lokalne to najlepsza odpowiedź na potrzeby każdej firmy na regionalnym rynku.

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Jak oceniasz przydatność powyższych treści?
Ocena: 4.7 - 106 opinii

“Współpracę z firmą pozycjonowanie.pl rozpoczęliśmy w marcu 2008 roku.
W tym czasie powierzyliśmy im kilka naszych serwisów. Ciągłość współpracy to najlepszy dowód uznania. Polecamy ich jako partnera
biznesowego!”

Dominika Bońkowska, Właściciel firmy Toyota Bońkowscy Poznań i BMW oraz MINI Bońkowscy Szczecin