Jednym z najbardziej popularnych sposobów pozycjonowania jest bez wątpienia tzw. "Long Tail SEO", zwane również pozycjonowaniem szerokim lub długim ogonem pozycjonowania. Na czym to dokładnie polega?
O ile w przypadku tradycyjnego SEO na frazy pozycjonujemy zwykle pakiet kilku lub kilkunastu słów kluczowych, pozycjonowanie szerokie skupia się bardziej na pełnym wykorzystaniu potencjału całego serwisu Klienta. Dotyczy ono głównie stron posiadających zarówno bardzo rozbudowaną ofertę, składającą się z ogromnej ilości produktów i treści, bądź też takich na których można uzupełnić brakujący content. Dlatego też z pozycjonowania szerokiego korzysta w większości branża e-commerce i jest on idealnym sposobem na SEO dla sklepów internetowych. Dlaczego?
Są to przeważnie strony posiadające bardzo dużą ilość podstron - jeśli zatem mamy do czynienia z witryną, która oferuje w swoim asortymencie przynajmniej 100 produktów, pozycjonowanie jej na 10 fraz ogólnych wykorzystuje jedynie 1/10 potencjału sklepu. W takim przypadku warto rozważyć pozycjonowanie szerokie. Właściciele dużych serwisów często nie zdają sobie sprawy z tego jak bardzo zmieniły się w ostatnich latach trendy wyszukiwań. Z danych Google wynika, że dzisiaj przeciętne zapytanie kierowane do wyszukiwarki zawiera 4,29 słów a 15% ich miesięcznej puli wpisywane jest w pasek wyszukiwań po raz pierwszy.
Jest to podyktowane przede wszystkim szybkim rozrostem sieci w ostatnim dziesięcioleciu - każdego dnia przybywają dosłownie tysiące nowych stron i internauta musi się przebić przez gąszcz witryn by znaleźć pożądany przez siebie produkt lub usługę. O ile kilka lat temu większość użytkowników szukając np. butów wpisywała najczęściej frazy "buty", "obuwie", "buty męskie" lub "buty damskie", o tyle dzisiaj ci sami potencjalni Klienci zapytają wujka Google o konkretny model obuwia który ich interesuje. Dla nich liczy się przede wszystkim czas, a właściwie jego oszczędność. Nie chcą przeglądać tysięcy podstron szukając chociażby obuwia w odpowiednim rozmiarze. Dlatego ważne jest aby wdrożyć pozycjonowanie szerokie – long tail - i w taki sposób zmienić naszą strategię SEO by dotrzeć właśnie do tego potencjalnego klienta, który wie czego szuka i jaki rodzaj obuwia go interesuje. Taki użytkownik jest dla naszego biznesu dużo bardziej wartościowy, ponieważ często jest on zainteresowany natychmiastowym zakupem danego towaru - generuje nam zatem dużo wyższy współczynnik konwersji, aniżeli internauta trafiający do nas po frazie "obuwie" lub "buty męskie". Nie wiemy bowiem jakiego dokładnie rodzaju obuwia szuka (czy mają to być buty sportowe czy eleganckie), jaki model od jakiego producenta go interesuje (Air Jordan od Nike czy Shaq Attack Reebok'a) i w jakim rozmiarze (42 czy 46). Często jest zatem tak, że tego rodzaju "Klienci" zapewniają nam bardzo dużą ilość tzw. "pustych wejść" - wchodzą do nas na stronę główną i natychmiast ją opuszczając nie znajdując poszukiwanej przez siebie rzeczy. Nie są to zatem osoby zapewniające nam sprzedaż, bo ci chcą trafić od razu na stronę szukanego przez siebie produktu a nie "przeklikać się" przez sklep, dlatego przychodzą do nas po frazach z tzw. "długiego ogona" - np. "buty męskie nike air max 90 essential" generując przy okazji wartościowy ruch pod kątem sprzedażowym. 10 osób wchodzących na nasz sklep po tego typu zapytaniach z pewnością przyniesie nam bowiem większy zysk niż 50 osób, które trafiły do nas za pomocą hasła "buty damskie".
Podobnie jak w przypadku zwykłego SEO w pozycjonowaniu szerokim ważna jest dobra optymalizacja sklepu oraz praca z treściami - im więcej wytworzymy w obrębie strony unikalnego contentu, tym bardziej Google nas za to doceni umieszczając naszą stronę przed innymi co pozwoli nam wykorzystać jej potencjał do maksimum. Pozycjonowanie szerokie (long tail) wymaga rozważenia kilku istotnych kwestii. Częstym problemem sklepów internetowych jest brak opisów produktów oraz kategorii i podkategorii, w których się one znajdują lub lakoniczne, kopiowane teksty ze stron producentów towarów którymi handlujemy. Powoduje to, że większość naszych podstron produktowych nie jest w ogóle indeksowana przez Google lub trafia do pominiętych wyników, które nie generują ruchu. Jest to sytuacja o tyle niekorzystna, że potencjalny zainteresowany nie może nas "znaleźć" w wyszukiwarce i często idzie do konkurencji która ze względu na dużą ilość odwiedzin i unikalny content wyświetla się wysoko w wynikach. Aby odwrócić niekorzystny trend warto pamiętać o unikalnej treści i tworzyć brakujące teksty w taki sposób, aby były zupełnie wyjątkowe. Jest to w tej chwili standard, na który Google kładzie bardzo mocny nacisk, dlatego warto o tym pamiętać jeśli szukamy przyczyn dla których nasz sklep odwiedza jedynie garstka internautów.
Dziś w SEO liczy się przede wszystkim dobra optymalizacja strony, unikalny content i naturalny profil linkowania. Te trzy elementy przekładają się zaś na ruch jaki generuje strona - jego wielkość i rodzaj. Ten, który jest wysoki i dobrze sprofilowany - tzn. składa się w większości z konkretnych użytkowników, zawsze zapewni nam lepszą sprzedaż i większe zyski. Jeśli zatem prowadzisz biznes online i masz sklep internetowy z różnymi akcesoriami - od obuwia i odzieży, przez sprzęt RTV/AGD aż po meble, narzędzia i części samochodowe, nie zwlekaj: wykorzystaj w pełni potencjał swojej oferty i maksymalizuj swój dochód korzystając z pozycjonowania szerokiego (long tail)!
Prześlij do nas zapytanie i dowiedz się w jaki sposób przystosować swoją stronę pod pozycjonowanie szerokie!
Są to przeważnie strony posiadające bardzo dużą ilość podstron - jeśli zatem mamy do czynienia z witryną, która oferuje w swoim asortymencie przynajmniej 100 produktów, pozycjonowanie jej na 10 fraz ogólnych wykorzystuje jedynie 1/10 potencjału sklepu. W takim przypadku warto rozważyć pozycjonowanie szerokie. Właściciele dużych serwisów często nie zdają sobie sprawy z tego jak bardzo zmieniły się w ostatnich latach trendy wyszukiwań. Z danych Google wynika, że dzisiaj przeciętne zapytanie kierowane do wyszukiwarki zawiera 4,29 słów a 15% ich miesięcznej puli wpisywane jest w pasek wyszukiwań po raz pierwszy.
Jest to podyktowane przede wszystkim szybkim rozrostem sieci w ostatnim dziesięcioleciu - każdego dnia przybywają dosłownie tysiące nowych stron i internauta musi się przebić przez gąszcz witryn by znaleźć pożądany przez siebie produkt lub usługę. O ile kilka lat temu większość użytkowników szukając np. butów wpisywała najczęściej frazy "buty", "obuwie", "buty męskie" lub "buty damskie", o tyle dzisiaj ci sami potencjalni Klienci zapytają wujka Google o konkretny model obuwia który ich interesuje. Dla nich liczy się przede wszystkim czas, a właściwie jego oszczędność. Nie chcą przeglądać tysięcy podstron szukając chociażby obuwia w odpowiednim rozmiarze. Dlatego ważne jest aby wdrożyć pozycjonowanie szerokie – long tail - i w taki sposób zmienić naszą strategię SEO by dotrzeć właśnie do tego potencjalnego klienta, który wie czego szuka i jaki rodzaj obuwia go interesuje. Taki użytkownik jest dla naszego biznesu dużo bardziej wartościowy, ponieważ często jest on zainteresowany natychmiastowym zakupem danego towaru - generuje nam zatem dużo wyższy współczynnik konwersji, aniżeli internauta trafiający do nas po frazie "obuwie" lub "buty męskie". Nie wiemy bowiem jakiego dokładnie rodzaju obuwia szuka (czy mają to być buty sportowe czy eleganckie), jaki model od jakiego producenta go interesuje (Air Jordan od Nike czy Shaq Attack Reebok'a) i w jakim rozmiarze (42 czy 46). Często jest zatem tak, że tego rodzaju "Klienci" zapewniają nam bardzo dużą ilość tzw. "pustych wejść" - wchodzą do nas na stronę główną i natychmiast ją opuszczając nie znajdując poszukiwanej przez siebie rzeczy. Nie są to zatem osoby zapewniające nam sprzedaż, bo ci chcą trafić od razu na stronę szukanego przez siebie produktu a nie "przeklikać się" przez sklep, dlatego przychodzą do nas po frazach z tzw. "długiego ogona" - np. "buty męskie nike air max 90 essential" generując przy okazji wartościowy ruch pod kątem sprzedażowym. 10 osób wchodzących na nasz sklep po tego typu zapytaniach z pewnością przyniesie nam bowiem większy zysk niż 50 osób, które trafiły do nas za pomocą hasła "buty damskie".
Pozycjonowanie szerokie
Pozycjonowanie na nieograniczoną liczbę fraz, skierowane głównie dla sklepów internetowych oraz dużych serwisów.
Dziś w SEO liczy się przede wszystkim dobra optymalizacja strony, unikalny content i naturalny profil linkowania. Te trzy elementy przekładają się zaś na ruch jaki generuje strona - jego wielkość i rodzaj. Ten, który jest wysoki i dobrze sprofilowany - tzn. składa się w większości z konkretnych użytkowników, zawsze zapewni nam lepszą sprzedaż i większe zyski. Jeśli zatem prowadzisz biznes online i masz sklep internetowy z różnymi akcesoriami - od obuwia i odzieży, przez sprzęt RTV/AGD aż po meble, narzędzia i części samochodowe, nie zwlekaj: wykorzystaj w pełni potencjał swojej oferty i maksymalizuj swój dochód korzystając z pozycjonowania szerokiego (long tail)!
Prześlij do nas zapytanie i dowiedz się w jaki sposób przystosować swoją stronę pod pozycjonowanie szerokie!